Fun-Design & Rad-Dad

Be creative & ride your board

Crossing Borders, het nieuwe SUP-projects van RAD-DAD Boardsports!

Crossing Borders, het verslag

Zaterdag 10 juni 2017, de dag is aangebroken dat wij ons Crossing Borders supproject voor Hart voor Kinderen mogen aangaan.

Het totaal toegezegde bedrag van onze sponsoren gaat net over de € 2.500,- heen, een super resultaat waar wij ons met veel plezier voor gaan inzetten.

De week voor deze dag was het nog spannend of het door kon gaan. Het weer was onstuimig en met de wind die een sterkere factor is dan de stroming van de rivier konden wij het alleen maar bij God leggen en bidden voor een mooie dag. En dat werd het! Het weer was perfect! Het werd uiteindelijk de dag van de week met de minste wind en de zon mocht ons heerlijk verwarmen zonder dat het echt te heet was.

Om 08:00 was het tijd om te vertrekken naar Emmerich, de reis ging voorspoedig en iets voor 09:00 bereikten wij de haven waar we te water wilden gaan. Nadat we onze spullen hadden klaargemaakt gingen wij te water en met een gebed om zegen in surfstyle starten wij onze tocht. Het eerste stukje door de haven was rustig totdat wij aankwamen bij de rivier. Hier in Emmerich is deze behoorlijk onstuimig, hij voedt de Waal en de Rijn en dat merk je goed. Tevens is dit gedeelte druk bevaren met gigantische vrachtschepen en het eerste stuk was gelijk een goede uitdaging door de stroming en golven die deze schepen opwekten.

Na zo'n 10 kilometer hielden wij net voorbij Tolkamer onze eerste stop om wat te eten en te drinken om vervolgens onze weg voort te zetten. Kort na deze stop sloegen wij links af om het Pannerden kanaal in te varen wat onze route was om de Rijn te volgen. Wat een direct contrast met het eerste gedeelte! Al het drukke vrachtschepenverkeer was voorbij op een enkeling na en de stroming werd gelijk minder krachtig. Een heel onspannen stuk volgde na het onstuimige gedeelte. Als verrassing stonden op zo'n 16 kilometer peddelen de initiatiefnemers van de stichting Hart voor Kinderen ons op te wachten en hadden wij een zeer gezellige ontmoeting bij een pontje. Doordat wij eigenlijk eerder weer stopten dat de bedoeling was besloten we om hierna een wat langer traject door te peddelen. Vlak voor Arnhem splitst het Pannerden kanaal zich in de Rijn en de IJsel en wij moesten hier rechts aanhouden om de Rijn te volgen. Doordat de sluisen achter Arnhem gesloten waren was de Rijn vanaf dit punt een zeer rustig watertje met amper stroming en begon tegenwind ons te plagen. Na toch al zo'n 25 kilometer te hebben gepeddeld werd het vanaf hier toch wel meer strijden omdat wind een grote factor is met suppen en tegenwind blaast je gewoon stroomopwaarts terug als je niet peddelt. De volgende stop hadden we pas na Arnhem dus dit gedeelte was een mooi mentaal stuk waar ik persoonlijk altijd wel van geniet :-) . Nadat wij Arnhem achter ons hadden gelaten en wij hongerig aankwamen bij de pont van Driel hadden wij 37,1 kilometer erop zitten. We waren er bijna! De sluis werd ons volgende opstakel.

Nu onze buikjes weer gevuld waren en wij even hadden gepauzeerd begonnen wij aan ons laatste gedeelte. We wilden de brug van de A50 bereiken, een punt waar 4 jaar geleden onze tocht stopten toen wij stroomopwaarts vanuit Wijk bij Duurstede voor Compassion een tocht hadden gesupt. Met deze nieuwe energie en het einddoel in zicht werden wij natuurlijk erg vrolijk en probeerden we elkaar regelmatig van onze boards af te gooien in kleine peddelbattles waar we onze laatste krachten in gooiden. Bij de sluis konden we bij een haventje het water uit om vervolgens aan de andere zijde onze tocht voort te zetten. De brug was in zicht! Een klein uurtje later kwamen wij aan bij de brug en met een paar laatste kreten van blijdschap voltooiden wij na zo'n 43 kilometer onze tocht, wat een zegen!

Wij danken God dat wij dit al zoveel jaren mogen doen, ons op onze sportieve wijze inzetten voor de allerarmsten van deze wereld. Wij staan ook stil bij Ton Diepeveen, de vader van Edwin, die eens meestreed met ons en er nu niet meer is. Wij zijn dankbaar dat Joakim weer meedeed dit jaar nadat hij een paar jaar geleden ook op het randje van de dood zweefde. En wij danken onze sponsoren dat jullie ons met deze tochten ondersteunen om het onrecht in deze wereld te bestrijden.

Ik bid jullie allemaal Gods onmisbare en liefdevolle zegen toe en dat Hij jullie omringen mag met de Liefde die in Zijn Zoon Jezus Christus geopenbaard is.

Marco van den Berg

Dit jaar gaan wij strijden voor Hart voor Kinderen!

Wij gaan op 10 juni in Emmerich am Rhein het water op en gaan minimaal 40 kilometer terug suppen richting huis over de Rijn. Hierbij zullen wij de grens oversteken en dat is precies wat wij willen doen. Onze en jullie inzet die verder gaat dan de grenzen van deze aarde.

Op sportieve wijze willen wij ons inzetten voor de kids in de projecten van Hart voor Kinderen.

Wat is Hart voor Kinderen?

Hart voor Kinderen richt zich op verlaten en kwetsbare, vaak zieke (wees) kinderen en het bouwen aan een betere toekomst voor hen.

Het gaat om het delen van liefde, warmte en veiligheid. Een kind hoort een kind te zijn. Punt.

Doel en missie

De Stichting Hart voor Kinderen heeft tot doel om wereldwijd verlaten en kwetsbare kinderen in zeer moeilijke levensomstandigheden kansen te bieden op een beter leven. Dit doet zij door middel van het incidenteel bieden van noodhulp en het structureel bieden van onderdak, voedsel, kleding, medicatie en scholing in een voor zover dat mogelijk is rondom het kind gecreëerde gezinssituatie.

De suppers die zich dit jaar gaan inzetten kunt u een sponsoring toezeggen. Na afloop van de tocht ontvangt u dan een verzoek tot overmaken van het door u toegezegde bedrag. De stichting heeft een ANBI status.

De suppers die zich dit jaar inzetten zijn:

Edwin Diepeveen

Aart Diepeveen

Erik van Schaik

Andries Nap

Erwin van Diermen

Eduard Bos

Joakim Rottine

Onderaan deze pagina vind u informatie over onze eerdere projecten.

Mogen wij en vooral zij(de kinderen) op uw steun rekenen??

Voor meer informatie kunt u uw vragen altijd stellen via info@fun-design.eu

Hartelijke groet, Marco van den Berg, www.hartvoorkinderen.nl

Sponsorlijst 2017

Supping for Compassion 2015 het verslag

Supping for Compassion 2015

Zaterdag 4 juli was het dan zover! Supping for Compassion 2015!!

De week ervoor werd duidelijk dat dit jaar de grote uitdaging de temperatuur zou zijn, er stond maar liefst 35 graden op het programma.

De suppers die dit jaar meededen waren enkele oudgedienden (Andries, Edwin, Eduard en ik) en 2 nieuwkomers voor het supping project (Erwin en Aart).

In de weken naar deze dag toe werd duidelijk dat de sponsors het project een warm hart toedroegen en we zouden over het bedrag heen gaan wat we afgelopen jaren mochten bereiken, wat gaaf!

Om 06:00 ging de wekker na een warme nacht. Om 07:00 hadden we afgesproken zodat we rond 08:00 bij Westervoort het water op konden gaan.

Gemiddeld was iedereen er om 07:00 ( J ) en in de door Toyota van Gent gesponsorde 7-persoon Landcruiser met een gevulde aanhanger geleverd door Erik van Schaik vertrokken wij.

Erik was deze dag trouwens onze chauffeur, hij reed de auto naar de afgesproken stoppunten om de 10 kilometer.

Het was gelijk gezellig, iedereen had er zin in en na een kleine 3 kwartier waren wij op plek van bestemming.

Nadat we de inflatable boards van Erwin hadden opgepompt gingen we te water.

In hawaiiaanse stijl hebben we daar gebeden om Gods zegen over de tocht maar vooral om de uitwerking van de tocht. Dat Zijn zegen een kind mocht bereiken dat gered zou worden door bijvoorbeeld een operatie die nu wel betaald kon worden van het opgebrachte geld van deze tocht.

Dit vond ik persoonlijk een mooi moment, zo in dat water.

De tocht kon beginnen!

Vanuit de plas waar we begonnen konden we de IJssel op peddelen.

Wat ons na de eerste kilometer gelijk opviel was dat de IJssel een erg harde stroming heeft.

In het begin is dat wel spannend op zo’n onbekende rivier maar al snel wende het en maakte wij er mooi gebruik van. Het is erg gaaf peddelen op snelstromend water! De eerste 10 kilometer was snel een feit en daar stond Erik ons al op te wachten met een prachtige zelf gemaakte vlag speciaal voor dit project die wij op afstand al konden zien. Tijd voor wat brood en drinken!

Na een korte pauze vervolgde wij onze tocht. Nadat we zo’n 3 kilometer gepeddeld hadden werden we staande gehouden door een boot van Rijkswaterstaat…. Ik schrok en baalde, ik was bang dat er iets was, wat wist ik niet, dat er voor zou zorgen dat onze tocht niet verder kon gaan… De meneer op de boot riep ons naar zich toe en gelukkig was er niks ernstigs aan de hand. We moesten in de drukke stukken helemaal rechts varen om de veiligheid op het water te behouden. Hiervoor gingen we van links naar rechts en dat was met andere scheepvaart in de buurt  niet de bedoeling. Opgelucht dat dit het was vervolgden wij onze tocht en na een tijdje bereikten wij het 20 kilometer punt in het plaatsje Dieren. Erik was zo vriendelijk om voor ons een lekker kopje koffie te regelen bij de plaatselijke ijssalon IJs-sol. De eigenaar was zo vriendelijk om hem met zijn auto weer bij ons te brengen omdat het toch best ver lopen was, supertof van hem!

Na de koffie en wat eten vertrokken wij weer. De temperatuur  liep steeds meer op en na niet alleen zelf regelmatig er in te springen werd ook de baldadigheid groter en probeerden we elkaar ook wat vaker in het water te krijgen, heerlijk! Het was echt genieten!

De tocht voor langs verschillende plaatsen en wat zo leuk is langs de IJssel is dat verschillend plaatsen leuke haventjes en boulevards langs de rivier hebben. Dat hadden we 2 jaar geleden op de Rijn veel minder. De tocht verliep heerlijk en na de 30 kilometer stop gingen we op weg voor de laatste 10 kilometer. Het was genieten, soms gezellig praten, soms lekker alleen met God een stuk peddelen, soms lekker ravotten en lekker veel erin springen.

Aan het eind van de middag, tegen 16:00, zagen we de vlag wapperen op het eindpunt. We zorgen ervoor dat we weer met z’n zessen bij elkaar vaarden en zo kwamen we aan bij Erik. Op de gps van Edwin konden we zien dat we 41,2 kilometer achter de rug hadden. Wat was het gaaf om dit weer te mogen doen! En wat was het lekker om het op zo’n mooi warme dag te mogen doen en onder Gods zegen deze rivier te mogen bevaren.

Dankbaar kijk ik terug, op de mooie dag, op de nieuwe mensen, op de sponsors die hun hart lieten spreken, op Compassion die zich zo inzet om in Jezus naam zulk mooi werk te doen, op Jezus die onze Redder is en ons zo mooi verbindt in Zijn lichaam, op God, die eens mijn leven redde en dit nog allemaal geven wil in mijn tijd op aarde.

Dank U, Vader..

River Riders Part II

In 2015 gaan we weer peddelen voor Compassion!! De afgelopen jaren hebben we vanuit Rad-Dad meerdere sportieve evenementen georganiseerd voor Compassion en ook dit jaar gaan we er weer voor!

Het doel dit jaar? We gaan peddelen voor het medische fonds van Compassion, hier is geld hard nodig om hoge kosten voor medische ingrepen te kunnen betalen die niet door het gewone sponsorprogramma kunnen worden betaald. Hier een linkje van 1 van de schrijnende gevallen waar Compassion levensreddend heeft kunnen bijstaan: http://compassionblog.nl/2013/12/11/medisch-wonder-trish-kan-nog-lachen/

Waar gaan we suppen? Het doel is de IJssel, in juli of september willen wij vanaf Westervoort met een groep suppers minimaal 40 kilometer de rivier afpeddellen. Voor nu staat de eerste datum op 4 juli. U kunt ons steunen door een sponsorbedrag toe te zeggen welke u mag overmaken op de rekening van Compassion zodra wij de tocht hebben voltooid. Via de mail zal u dan een verslag krijgen met het verzoek tot betaling. Hieronder staat de lijst met deelnemers tot nu toe en via het formulier kunt u uw toezegging doen.

Bezoek ook eens de site van Compassion op www.compassion.nl en kijk eens naar de mogelijkheden om een kind te redden uit de armoede en weer hoop op een betere toekomst te geven.

Riders for Compassion:

• Marco van den Berg
  • Erwin van Diermen
  • Edwin Diepeveen
  • Aart Diepeveen
  • Andries Nap
  • Eduard Bos

Alvast ontzettend bedankt voor uw interesse en ik wil u Gods onmisbare zegen toewensen!

Supping for Compassion

Hieronder ziet u wat het elk jaar ongeveer heeft opgebracht: